Sledujte si svoju konkurenciu. Pozorujte ich sociálne siete, ponuky, komunikáciu. Viete ako sa hovorí. Priateľov si držte blízko, nepriateľov ešte bližšie. Vo svete freenlancingu to síce platí, ale z postupného spojenia s konkurenciou môžu vzniknúť zaujímavé projekty.
Vďaka detailnejšiemu analyzovaniu vašich konkurentov môžete prísť na rôzne závery, avšak môžete najmä rozvíjať svoje vlastné služby. Na konkurencii najlepšie uvidíte, čo robíte dobre a čo by ste mohli ešte vylepšiť, prídete na nové nápady.

Stanovte si, že napríklad raz mesačne budete len vyhľadávať vašich konkurentov a sledovať, ako pokročili. Vďaka tomu si môžete v podstate zmerať aj váš úspech. Urobila konkurencia niečo inak alebo nebodaj niečo od vás okopírovali? Skúste sa s nimi spojiť. Skúste možno zbehnúť na kávičku či pivko a porozprávať sa s nimi osobne. Vymieňajte si skúsenosti, dokonca ak nebudete stíhať, môžete si vzájomne pomôcť a posunúť svoje nové projekty práve na konkurenciu, čo sa môže časom stať i opačne.
Možno zistíte, že niekto sa len priveľmi prezentuje, ale skutek utek. A možno práve ten, kto moc nerieši svoj ,,vzhľad“ na internete, má najviac projektov a zaujímavých klientov. Nikdy nehovorte nikdy, a práve preto si pozorne sledujte svoju konkurenciu. Možno ste na tom o niečo lepšie, než si myslíte.
Foto: Unsplash.com