Ako sa stať úspešným freelancerom časť 4: Spravte si analýzu konkurencie

Sledujte si svoju konkurenciu. Pozorujte ich sociálne siete, ponuky, komunikáciu. Viete ako sa hovorí. Priateľov si držte blízko, nepriateľov ešte bližšie. Vo svete freenlancingu to síce platí, ale z postupného spojenia s konkurenciou môžu vzniknúť zaujímavé projekty.

Vďaka detailnejšiemu analyzovaniu vašich konkurentov môžete prísť na rôzne závery, avšak môžete najmä rozvíjať svoje vlastné služby. Na konkurencii najlepšie uvidíte, čo robíte dobre a čo by ste mohli ešte vylepšiť, prídete na nové nápady.

Stanovte si, že napríklad raz mesačne budete len vyhľadávať vašich konkurentov a sledovať, ako pokročili. Vďaka tomu si môžete v podstate zmerať aj váš úspech. Urobila konkurencia niečo inak alebo nebodaj niečo od vás okopírovali? Skúste sa s nimi spojiť. Skúste možno zbehnúť na kávičku či pivko a porozprávať sa s nimi osobne. Vymieňajte si skúsenosti, dokonca ak nebudete stíhať, môžete si vzájomne pomôcť a posunúť svoje nové projekty práve na konkurenciu, čo sa môže časom stať i opačne.

Možno zistíte, že niekto sa len priveľmi prezentuje, ale skutek utek. A možno práve ten, kto moc nerieši svoj ,,vzhľad“ na internete, má najviac projektov a zaujímavých klientov. Nikdy nehovorte nikdy, a práve preto si pozorne sledujte svoju konkurenciu. Možno ste na tom o niečo lepšie, než si myslíte.

Foto: Unsplash.com

Komentáre sú uzavreté.