Ako sa stať úspešným freelancerom časť 3: Pripravte si plán

Myslíte si, že plánovanie je len pre firmy a podnikateľov, ktorí sú už na trhu nejaký ten piatok? Ste na omyle. Postupné plánovanie vašich aktivít vám môže ušetriť kopec času aj nákladov. Nemusíte si ihneď plánovať postup predaja vašich produktov.

Na začiatok stačí, ak si naplánujete malé činnosti

Predstavte si, že každý mesiac napíšete odborníkovi vo vašom odbore s prosbou o radu. Môžu vás odmietnuť, nemusia sa vám vôbec ozvať, ale vyskúšajte to. Týmto krokom si minimálne zabezpečíte ďalší kontakt, ktorý o vás bude vedieť. Predstavte sa, opíšte čo robíte, pripravte si pár otázok a zdokonaľujte sa.

Pripravte si zoznam cieľov, ktoré chcete dosiahnuť

Tento krok bude pre vás možno náročnejší, ale nevešajte hlavu. Spíšte si jednoduchý zoznam cieľov a ku každému kroku si napíšte kroky, prostredníctvom ktorých ich chcete dosiahnuť. Ak si chcete stanoviť ciele správne, stanovte ich podľa atribútov SMART. Každý cieľ by mal byť s-specific (špecifický), m-measurable (merateľný), a-achievable (dosiahnuteľný), r-realistic (uskutočniteľný), t-time-bound (časovo ohraničený). Vďaka týmto atribútom si stanovíte vhodné ciele, ktoré budete môcť dosiahnuť.

Stanovte si plán na ,,prežitie“

S plánom na prežitie sa pripravíte aj na tie najkritickejšie chvíle, pretože vďaka tomuto plánu budete môcť úplne normálne prežiť daný mesiac. Budú vám stačiť dva menšie projekty na to, aby ste mali dostatok finančných prostriedkov alebo budete potrebovať pracovať kontinuálne?

Rozplánujte si všetko. Spravte si plánovaný finančný cieľ a naplánujte si postup krokov, prostredníctvom ktorých získate nových obchodných partnerov.

Podstatné je však stanovené plány dodržiavať. Pracovať sám na seba je niekedy zložité a vyžaduje si to istú dávku motivácie a sebazaprenia, pretože nikto za vás nevyrieši žiadne problémy.  

Foto: Unsplash.com

Komentáre sú uzavreté.