Ako sa stať úspešným freelancerom časť 2: Pracujte na svojej značke

Ak ste na vlastnej nohe, jednoznačne potrebujete značku. Nepredstavujte si pod značkou niečo ako veľké siete fast foodových reštaurácií. Vy sami ste svojou značkou.

Čo máme na mysli, keď povieme, že vy ste vašou značkou?

Myslíme tým, že keď predávate svoje služby, predávate skutočne sami seba. Vaša značka predstavuje vašu komunikáciu s klientmi, vzhľad vášho podpisu v e-maily, vašu fotografiu na profesionálnych sociálnych sieťach, vaše ponuky služieb atď. Či chcete, či nie, ľuďom sa musíte páčiť. Ak sa im bude páčiť váš prístup, určite si objednajú vaše produkty/služby, prípadne si vás zapamätajú a spomenú si na vás vtedy, kedy to budú potrebovať. Prvý kontakt je predsa ten najdôležitejší.

Ako si vytvoríte osobnú značku?

Kvalitne si vyplňte svoj profil na Jaspravim. Presvedčivé informácie predávajú a vy si nesmiete nechať ujsť príležitosť pri oslovovaní potenciálnych klientov a zákazníkov. Ak chcete svoju profesionalitu posunúť na vyššiu úroveň, vyplňte si profil na LinkedIne a naplňte ho kvalitným obsahom, ktorý bude mať výpovednú hodnotu. Pridávajte naň svoju tvorbu. Vytvorte si profil na Facebooku, Instagrame, Tiktoku. Buďte jednoducho v kontakte s ľuďmi a so svojim publikom.

Sociálne siete nie sú žiadnym škaredým pavúkom a nemusíte sa ich báť

Sociálne siete sú miestom, kde rozhodne musíte byť. Ak ich neviete ovládať, pozrite si pár videí, prihláste sa na kurz pre začiatočníkov, ale určite si na nich vytvorte profil hneď, ako začnete s freelancovaním. Sú dôležitou zložkou, vďaka ktorej môžete získať viac projektov.

Nelámte si hlavu s počtom fanúšikov či páčikov. Toto číslo nie je úplne smerodajné. Podstatné je, že na sociálnych sieťach vás môže zhliadnuť podstatne viac ľudí, než si myslíte.

Foto: Unsplash.com

Komentáre sú uzavreté.