Atraktívny inzerát predáva VIAC! Ako si vytvoriť ten pravý inzerát?

Ahoj, Jaspraváci,

predávať na Jaspravim.sk je naozaj jednoduché. Zaregistrujete sa, pridáte si inzerát… a čakáte na toho správneho kupujúceho…

Kupujúcich na jaspravim.sk sú státisíce, ale – ako zaujať? Ako vystúpiť z davu a ako dať o sebe vedieť, že presne vy ste tí praví? Že má nakúpiť napríklad logo alebo preklad textu od Vás, a nie od niekoho iného? Konkurencia v niektorých kategóriách je naozaj veľká a preto záleží na každom detaile. Prinášame Vám overené tipy od našich najlepších predajcov, ako pripraviť a napísať ten najlepší inzerát.

  1. Pred samotným vytvorením inzerátu si spravte prieskum “trhu”

Kľúčom k úspešnému inzerátu je vcítiť sa do kože kupujúceho. Urobte si niečo ako testovací nákup. Dajte si na Jaspravím.sk vyhľadať inzeráty podobné vášmu a pozrite si ich. Čím vás zaujal ten, ktorý by ste si vybrali? Následne, keď budete pridávať Váš inzerát, využite to,čo ste zistili vo svoj prospech a aplikujte to na svoj inzerát originálnym spôsobom bez kopírovania.

2. Zvoľte správny názov inzerátu, ktorý je krátky a výstižný

Inzerát by mal byť čo najkonkrétnejší, typ „som grafik urobím hocičo“ nie je celkom ten správny príklad. Tiež „urobím ti webstránku za 100 €“ neprejde sitom.

Kupujúci, ktorí hľadajú na jaspravim.sk služby alebo produkty najčastejšie hľadajú vo vyhľadávaní. Takže ak predávaš zdieľanie v skupinách na Facebooku, tak by tvoj nadpis mal vypadať asi takto:

Uverejním tvoju službu/produkt v skupine 100000 fanúšikova na Facebooku

 

a nie takto:

Mám skupinu na FB, keď chceš tak ti niečo v nej zverejním

Keďže názov inzerátu má len 100 znakov, vyberte slová, ktoré jasne vystihujú službu alebo produkt, ktorý chcete predávať a ponúkať. Popis sa v kategórií nezobrazuje, takže názov povie kupujúcim, čo predávate.

Kľúčové je, aby názov jasne povedal kupujúcemu čo služba obsahuje. Keď naň klikne, nemal by za tým vidieť iný inzerát.

3 . Použite slová/slovník kupujúcich

Znovu si urobte krátky prieskum a zistite, čo “trh” ponúka a používajte slová, ktoré by kupujúci vo “vašej koži” hľadal.

Krok 4
Zaradenie svoj inzerát do správnej kategórie a podkategórie

Vybrať si správnu kategóriu je tretina úspechu. Naozaj!
Keď kupujúci hľadajú službu alebo produkt, tak ich výber smeruje do kategórií a podkategórií. Vcíťte sa znovu do kože kupujúceho a prejdite si kategóriu, kde chcete umiestniť svoj inzerát. Ak je tam to čo chcete ponúkať ste pravdepodobne  správne. Ak nie,  nájdite si inú vhodnejšiu kategóriu.

Ak ponúkate niečo čo sa hodí do viacerých kategórií, tak “rozbite” svoju ponuku na menšie služby a pridajte si viac inzerátov. Neduplikujte ich však bezhlavo, pretože nebudete posunutí na vyšší level predajcu.
Zárukou úspechu je vytvoriť si jedinečné inzeráty do každej kategórie.

5. Vyberte správne a kvalitné obrázky

Veľa z vás stále podceňuje silu obrázku. Hlavne všetci grafici, inzerát „urobím logo“ bez príkladov práce sa NIKDY nepredá. Vy sa čudujete prečo, my to vieme aj vám píšeme a stále nič. Kupujúci sú magneticky priťahovaní peknými obrázkami, preto si môžete pozrieť aj to, že najpredávanejšie sú tie s najkrajším obrázkami.
Obrázok je vaša výkladná skriňa obchodu a keďže chcete získať čo najviac objednávok, tak tá musí byť čo najkrajšia.

Áno obrázky sú asi  tým najdôležitejším predajným a marketingovým nástrojom, ktorý máte na Jaspravím.sk. Výber obrázku  by mal priamo súvisieť s tým, čo ponúkate a čo kupujúci dostane.

Príklad:
Predstavte si obrázok, tak aby čo najlepšie vizualizoval to čo robíte. Pamätajte, že v kategóriách vidia potencionálny kupujúci len obrázok a názov. Chcete ich teda zaujať okamžite zaujímavým obrázkom, ktorý pritiahne ich pozornosť.

Každý inzerát by mal mať svoj jedinečný obrázok. Nedávajte preto dva rovnaké obrázky k dvom rôznym službám. Dávajte si takisto pozor, aby ste používali relevantné obrázky. Napr. pri grafických návrhoch loga, dajte radšej obrázky prác, ktoré ste už robili alebo máte hotové. Nepoužívajte obrázky lôg stiahnutých z internetu, zavádzate tým kupujúcich, čo môže spôsobiť, že si Váš inzerát nikto nekúpi.  Kupujúci chce skôr vidieť výsledky vašej práce.

6. Video

Ak máte možnosť pridajte si k inzerátu aj video. Inzeráty “s videom” majú oveľa viac objednávok ako tie bez. Každý lepší telefón má už dnes možnosť natočiť kvalitné video. Postavte si telefón alebo webkameru na pevný podklad a povedzte niečo o službe, ktorú ponúkate.

Účinné video by malo byť však  krátke 30 až 60 sekúnd. Kupujúci bude vidieť tak vás ako aj službu, ktorú ponúkate. Predajte vo videu službu/produkt, ktorý ponúkate a tiež povedzte niečo o sebe a svojich skúsenostiach.

Pred samotným pridaním viedea, však odporúčame jeho prezretie a kontrolu. Uistite sa ,že je dostatočne ostré, kvalitné, zreteľn, zrozumiteľné a natočené na šírku! Hotové video následne Zaveste ho na Youtube a link priložte do inzerátu.


7. Zvoľte správny popis služby

Na popis služby/produktu máte k dispozícii 500 znakov (nie slov), využite ich preto čo najpresnejšie popíšte službu alebo produkt kupujúcim.
Predstavte svoju službu, popíšte čo kupujúci konkrétne dostane, koľko toho dostane a prípadne, koľko krát si má službu objednať.

Napr. pri prekladoch je dôležité uviesť či je cena za normostranu alebo knihu a pod.

Je výborné že vieš prekladať do angličtiny, ale keď v popise nenapíšeš, že cena je za 1 normostranu, tak kupujúci ti pošle ten manuál na ovládanie VHS videa v obsahu 70 strán a bude to ťažká komunikácia.
Keďže kupujúci si môže vložiť ľubovoľné množstvo tvojho inzerátu do košíka, stačí mu napísať, aby si napr. „objednal podľa počtu strán“ a hneď vie, čo má robiť.
Alebo ak vieš robiť webstránky, tak to je výborné. Lenze napíš do popisu presne čo kupujúci napr. za 50 EUR od teba dostane:

CMS systém, bez grafiky (tú je potrebné dodať) alebo 5 podstránok a hlavnú webstránku za 60 EUR v cene nie je eshop a pod.

Predíde sa tak nedorozumeniam po kúpe služby.

8. Zadefinujte správne kľúčové slová

Pri poslednom kroku pri pridávaní izerátu je uvedená kolonka kľúčové slová. Táto kolonka je tam nie ako test IQ, ale slúži na to, aby Váš inzerát bol viditeľný vo vyhľadávači, ktorý je umiestnený na stránke v ľavo hore.

Zadávajte tieto slová  preto čo najvýstižnejšie a pozrite sa na ne opäť z pohľadu kupujúceho. Zadal by ich do vyhľadávania on, keby hľadal vašu službu?

9. Cena
Na jaspravim.sk sa už nazbieralo naozaj veľa inzerátov a konkurenciu tú nájdeš skoro v každej oblasti. Preto si urob krátky prieskum, stačí zadať do vyhľadávania tvoje kľúčové slovo, a hneď zistíš ako sa hýbu ceny.
Cena dohodou na jaspravim.sk neprejde. Keďže sme zároveň aj obchod, kde si kupujúci službu kupuje, cena služby je konečná. Preto ak chceš, dohodni sa s kupujúcim najprv cez správy, vytovr mu PONUKU NA MIERU a potom si ho kupujúci môže kúpiť. Máme v šuflíku niekoľko tisíc vašich inzerátov, ktoré neprešli z tohto dôvodu, škoda ich tam je.

10. Vyplňte Váš PROFIL

Možno posledný “detail” , ale extrémne dôležitý. Kupujúci dôverujú predajcom, ktorých poznajú. Vyplňte si preto verejnú časť profilu a pridajte si k nemu fotku. Sme ľudia a radi pracujeme s ľuďmi, ktorých si vieme vďaka fotke predstaviť.

Vedeli ste, že  používatelia s vyplneným profilom predávajú až 5X viac?

11. Propagácia inzerátu
Svoj inzerát si môžete topovať, alebo si zakúpiť niektoré atraktívne formy propagácie na jaspravim.sk –  či už promovanie na facebooku, v newsletteri, topovania… je to na Vás.

Topované a promované inzeráty sa predávajú 4x viac!

Ak ste sa dočítali až sem – gratulujeme Vám !

Práve ste si niekoľkonásobne zvýšili šance na zvýšenie predaja na jaspravim.sk

Poďte sa s nami zabávať a zarábať. Pridajte si inzerát TU

V prípade akýchkoľvek otázok, alebo nejasností nás kontaktujte na info@jaspravim.sk alebo na našokm livechate! 

Zdroj ilustrácií: Freepik.com 

Komentáre sú uzavreté.