Ako sa stať úspešným freelancerom časť 6: Vyžiadajte si spätnú väzbu

Spätná väzba je veľmi dôležitá pri osobnom napredovaní a zlepšovaní vašich produktov, služieb, či dokonca vašej osobnej značky. Ak vám krátka recenzia na profile nestačí, určite napíšte svojim klientom do správ a poproste ich, či by ste sa nemohli o spätnej väzbe porozprávať trošku viac.

Predstavte si, že navaríte obed pre celú rodinu a priateľov. Snažíte sa, stojíte v kuchyni celé hodiny a po zjedení jedla členovia rodiny a priatelia len bez slov odídu alebo len strnulo prehodia, že jedlo bolo dobré. Čo však znamená dobré? Dobré je tak na trojku. Pravdepodobne by ste si po obede sadli ku pár stravníkom a pýtali sa ich, či bolo jedlo akurát dochutené, či nebolo rozvarené, alebo práve naopak, nedovarené. Postupne sa tak dostanete ku cenným informáciám o tom, ako ste navarili dané jedlá a v budúcnosti sa môžete vyvarovať prípadným chybám.

Rovnako to platí aj pri ponúkaní vašich produktov a služieb cudzím ľuďom. Nebojte sa opýtať sa na spätnú väzbu. Ak máte pocit, že klienti nevedia presne špecifikovať to, čo potrebujete, pripravte si pre nich krátky dotazník s rôznymi otázkami, ktoré vám dajú relevantné odpovede. Od týchto odpovedí sa môžete ďalej odraziť.

Ak nechcete vedieť spätnú väzbu okamžite, pripomeňte sa im o niečo neskôr, či sú s produktami alebo službami spokojní i po dlhšom čase.

Nebojte sa negatívnych odpovedí. Práve negatívne recenzie vás môžu posunúť míľovými krokmi vpred. Môžete tak ukázať novým klientom, že ste lepší ako pred mesiacom či rokom. Môžete tak napraviť predchádzajúcu skúsenosť a ponúknuť klientovi nápravu, či môžnosť opätovnej spolupráce za zvýhodnenú cenu.

Ak máte pocit, že spätná väzba klientov zaťažuje, skúste sa ich opýtať pár otázok. Väčšinou klienti nevedia, čo presne majú hodnotiť. Ak im však dáte jednoduché a stručné otázky, ihneď zistíte, že získať spätnú väzbu nie je žiadna raketová veda.
Foto: Unsplash.com

Komentáre sú uzavreté.